marketingstrategie

op het pad van de marketingstrategie
marketingdoelstelling als stip aan de horizon

Marketingstrategie

Met een marketingstrategie bewerkt u planmatig uw markt. Soms werkt het bestormen van de markt het beste, meestal op korte termijn. Maar wilt u op langere termijn inzicht krijgen in uw markt en de potentiële klanten die daar rondlopen, dan houdt een planmatige aanpak u op het juiste spoor.

 

 

 

Onze werkwijze volgt een intern en een extern pad en verbindt deze twee paden tot een strategie.

Intern: het verhaal van uw onderneming.

  1. Waarom doet uw onderneming wat zij doet?
  2. Hoe wil zij deze missie bereiken?
  3. Wat levert uw onderneming dan uiteindelijk aan de klant.

Extern: het verhaal van uw potentiële klant

  1. op welke markt wilt u werken?
    1. klanten
    2. concurrenten
    3. omgeving
  2. doelgroep: wie heeft baat bij uw product/dienst
  3. wat zijn de behoeften van uw doelgroep: waarom willen zij uw product?
    1. waarom hebben ze uw product nog niet?
    2. wat zijn de UBR (unique buying reasons) van uw klant?
  4. middelenmix: hoe kunnen we deze potentiële klanten het beste bereiken?